Reunió octubre 2016

REUNIÓ DE L’ASSOCIACIÓ DE VEÏNS BARRI SEMINARI VELL (NÚM.8)

Vic, 05/10/2016

Assistents : Josep Alemany, Mikel Masallera, Roser Noguer, Imma Sayol, Carme Solà, Alberta Pezcuezo, Josep M. Grau, Josep Roderas, Maria Puigoriol, Marta Casasas i Joan Vilarrubia

1-Sopar del barri del passat dia 22 de setembre i festa inauguració dels passat dia 24 de setembre. Valoració.

Molta assistència en el sopar del dia 22 de setembre. Potser caldrà replantejar el lloc per poder acollir més gent.

L’acte de la festa d’inauguració del Parc de M Àngels Anglada va anar molt bé; la intervenció de l’Institut del Teatre de Vic va quedar molt lluïda. La colla gegantera va estar a l’alçada com sempre. Satisfacció total.

2- Resposta del regidor en relació als temes pendents

El passat dia 7 d’0ctubre es va enviar un mail al regidor del barri que constava de 21 punts. El regidor ha contestat els següents punts :
Punt 5- Josep Mas AAVV del Casc Antic, i el Manel Vegara del carrer Sant Pere, la sol·licitud que li van fer aquests senyors l’associació ha acordat que parlarem amb ells per saber exactament quines són les seves propostes. Per aquest motiu li agrairem que ens faciliti el telèfon d’aquests senyors.

REGIDOR ens va fer arribar els telèfons d’aquests 2 senyors.
Punt 6- Pressupostos participatius 2017,  que afecten al nostre barri. Li agrairem que ens informi del calendari per tal de començar a preparar-ho.

REGIDOR : Punt 6)    Encara no s’ha planificat el calendari dels pressupostos participatius per l’any 2017. Quan sigui el moment, se’ls informarà degudament, igual que a la resta d’entitats interessades.
Punt 8- Sorolls extraccions del pàrquing del carrer Sant Just i cantonada Call Nou; i de la perruqueria Carol Bruguera del Call Moltó. Fan moltíssim soroll i es faran 2 instàncies a l’ajuntament per demanar la mesura d’un tècnic.

REGIDOR :Punt  8)- He començat a parlar-ne amb la tècnica que porta el tema, diu que estarà al cas.
Punt 19-     Recollida escombraries matinada, continuen a 2/4 de 6 i a 2/4 de 7  matí  (14-01-2016, mail 19-01-2016, mail 15/02/2016, mail 05/05/2016)

REGIDOR : Punt 19)- Fins que no finalitzin les obres de la rambla Hospital i no es normalitzi l’accés dels vehicles de recollida pel C/ St Just, la majoria de problemes no es podran solucionar (horari de recollida, freqüència,…). Penseu que ara estem fent un servei especial, contractat a part (que ens ha costat uns 7500€), per poder realitzar la recollida i buidatge dels contenidors del Call Motlló i de la Plaça Pompeu Fabra. Això fa impossible, de moment, incrementar i racionalitzar les freqüències.

Punt 1- Parc M Àngels Anglada, l’associació no pot acceptar la fórmula que des de l’ajuntament ens varen proposar : obrir i tancar, 2 veïns,  el parc M Àngels Anglada. L’associació demana a l’ajuntament que sigui la Guàrdia Urbana qui se’n faci responsable com espai públic que és; l’horari d’obertura i tancament l’associació s’hi ajustarà. No creiem oportú que les claus d’un espai públic hagin de ser responsabilitat d’uns particulars.
Punt 2- Parc M Àngels Anglada, L’associació demana a l’ajuntament que aquest espai sigui veïnal , que només puguin accedir vehicles en horari de càrrega i descàrrega amb un temps limitat de 30 minuts (posar a l’entrada cartell informatiu); que no passi com el passat dissabte dia 17 de setembre de 2016 en el transcurs del MMVV que hi havia 3 vehicles aparcats durant una sessió de música (tot i que fossin propietat dels músics). Ja li vàrem enviar el vídeo per whatsapp. Adjuntem foto del senyal a l’entrada del parc on es prohibeix estacionar en tot el parc.
Punt 3- Parc M Àngels Anglada, L’associació demana a l’ajuntament que la mesura sol·licitada en el punt 2  sigui aplicada el més ràpid possible i que estigui operativa pel Mercat Medieval del proper mes de desembre 2016. Al mateix temps li agrairem que ens informi quina o quines parades s’hi ubicaran durant el Mercat Medieval d’enguany.
Punt 10-  Accés de P Catedral a Pl Gaudí pels veïns  (mail 19-01-2016)i (14-01-20

Punt 13-  Control velocitat c/Ramada (14-01-2016 , mail 19-01-2016)

Punt 16-  Guàrdia Urbana barri , l’ajuntament va comentar que des de l’abril passat hi ha una petita patrulla (14-01-2016, mail 15/02/2016, mail 22/03/2016, mail 18/06/2016)(instància 20-04-2016)  ; els veïns no ho han notat. Milloraria si el Parc M Àngels Anglada l’obrís i el tanqués la Guàrdia Urbana ja que passarien 2 cops pel barri.

Punt 18-  Plaça Pompeu Fabra,  Ajuntament : contenidors dels restaurants estan la major part del dia a la plaça i tapen sempre la  visualització monòlit. Com solucionar les motos que aparquen al centre de la plaça. I porta accés del passadís al Parc M Àngels Anglada (14-01-2016, mail 18/06/2016). Adjuntem fotos de les motos aparcades, algunes ja les vàrem enviar per whatsapp

REGIDOR en relació als punts 1, 2, 3, 10, 13, 16, 18; Un informo que els 7 temes de seguretat que formen part del vostre llistat d’assumptes pendents, ja els he passat a la Regidora de Guardia Urbana i a l’Inspector en Cap. el punt 3, que per cert, en aquest tema, també he advertit al regidor de Fires i Mercats per a què no autoritzi a cap paradista a aparcar el vehicle allà.

El punt 10 entenc que correspon a mobilitat.

I del punt 18 només la segona part, la de les motos mal aparcades. I també per cert, em consta que ja han començat a fer diverses gestions.

Es valoren les respostes i s’acorda : fer la petició a l’Ajuntament perquè ens proporcioni qualsevol projecte o plànol del Parc de M Àngels Anglada, per començar a estudiar el que s’hi pot fer d’acord amb els pressupostos participatius 2017.

El President informa del seguiment dels punts importants amb l’Ajuntament. Agraïm la feina feta per Roser Noguer i l’encoratgem a que vagi fent el seguiment dels temes pendents amb l’Ajuntament.

3- Mail que ens ha fet arribar un veí en relació al MMVV 2016

Ens han fet arribar una queixa en relació al MMVV d’enguany, ja que no es va fer cap acte a la Plaça de la Catedral. S’acorda fer arribar la queixa al regidor del barri.
4- Resposta del Casino en relació al nostre mail

El Casino de Vic ens ha contestat el nostre mail que els demanàvem col·laboració. La resposta ha estat positiva i ens demanen que ens posem en contacte amb el Sr. Jordi Mulet.
5- Mail de BB Intervencions en relació a la col·laboració de l’Institut del Teatre amb els comerciants i entitats pel Mercat Medieval 2016.

BB Intervencions va proposar als comerciants d’organitzar alguna actuació durant el Mercat Medieval amb col·laboració amb l’Institut del Teatre de Vic, als aparadors dels comerços. S’acorda donar suport a aquesta iniciativa.
.
6- Nostre mail a Toni Font (nits del lloro) i associació Sord (festes barri 2017)

Es varen enviar 2 mails, un a Toni Font (escènicvic) en relació a les nits del lloro que proposa que es recuperin per la Festa Major de Vic 2017; l’altre a l’associació de Sords de Vic i comarca per tal que col·laborin en les festes del barri 2017.

De moment no hi ha cap resposta de cap.

7- Torn obert de paraules

Roser Noguer comenta que tant l’Institut de Teatre de Vic com l’Associació de Sords han informat que els dimecres no poden assistir a les reunions de la nostra associació.
S’acorda fer la reunió del proper mes de novembre un dijous.
Es demanarà al regidor del barri que hi assisteixi per parlar de tots els temes pendents i que sorgeixin de nou.
Se li proposarà pel dijous 10 de novembre a 2/4 de 8 vespre ( si no li anés bé li proposaríem el dijous dia 3 de novembre).

Roser Noguer també ens informa que l’Asunción Zamora i en Josep Vendrell no poden assistir avui a la reunió però que va estar parlant amb l’Asunción en relació al soroll del pàrquing del Call Nou.
L’Asunción va dir que ara no senten l’extractor del garatge, que l’engeguen més fluix i que potser la seva queixa a l’agència ha fet efecte.

S’acorda esperar a presentar la instància a l’Ajuntament perquè mesuri aquest soroll.

Josep Alemany comenta que va parlar amb el Sr. Josep Mas (AAVV Casc Antic) , aquest senyor vol fer un traspàs d’aquesta associació a la nostra.
S’acorda no acceptar aquesta proposta. Sí que estaríem d’acord en fer col·laboracions puntuals; així li farà arribar en Josep Alemany al Sr. Josep Mas
S’aixeca la reunió a 3/4 de 10 del vespre

 

Mikel Masallera                                                                                                                               Josep Alemany
Secretari                                                                                                                                              President