Reunió juny

REUNIÓ DE L’ASSOCIACIÓ DE VEÏNS BARRI SEMINARI VELL (NÚM.5)
Vic, 08/06/2016
Assistents : Josep Alemany, Miquel Carrera, Roser Noguer, Imma Sayol, Carme Solà, Mikel Masallera, Alberta Pezcuezo, Felip Tarrés, Bet i Belén (BB Intervencions), Josep Roderas, Maria Puigoriol, Ramon Parareda, Rosa Puigoriol, Ricard José (Ïtaca), Carles Perez (Ïtaca), Jofre Martell ( Ca la Iaia) i Josep Diaz .
1-Temes pendents de resposta per part del regidor/ajuntament. Instància enviada. Reclamar per mail ?
Ahir dimarts dia 7-06-2016 hi va haver reunió amb el regidor de barri, en Josep Alemany i la Roser Noguer per tal de parlar dels punt inclosos en la instància presentada a l’ajuntament el passat 20-04-2016:
Punt 1 : S’acorda que passat l’estiu es parlarà del projecte de la plaça Gaudí de l’arquitecte Ferran Blancafort amb ell i l’associació de veïns . Amb els acords que hi hagi es presentarà el projecte (potser modificat) de reforma de l’esmentada plaça, mitjançant instància , a l’ajuntament de Vic.
Punt 2 : Hi ha una patrulla petita de la guàrdia urbana per tema de la seguretat del barri, en principi sembla que hi ha hagut una mica de millora també en relació als vehicles que aparcaven dins la plaça Gaudí i que de moment no hi són.
Punt 3 : L’enllumenat (escàs) del Call Moltó es canviarà aquest any ja que l’ajuntament ho ha pogut entrar en el pla FEDER.
Punt 4 : La taca d’oli del Call Moltó ja l’ha fet netejar diverses vegades. De moment es dóna per resolt aquest tema.
Punt 5 : Fires previstes a la Plaça Gaudí. L’ajuntament no té cap previsió de fer cap fira. Ha de ser des del mateix barri (associació i comerciants) que es proposi algun tipus de fira i l’ajuntament està predisposat a ajudar amb el que faci falta.
Punt 6 : No hi ha prevista cap activitat a la Plaça Gaudí en motiu de Vic Capital Cultura Catalana 2016. Quan es va organitzar tot l’associació de veïns encara no estava constituïda; això ho va condicionar una mica ja que aquesta reivindicació ja ha arribat molt tard (tot estava organitzat)
Punt 7 : Ens faran arribar, el més aviat possible, informació sobre la quantitat de persones residents al barri.
Punt 8 : El cablejat elèctric (tan desmanegat) del carrer de la Riera s’acorda continuar insistint a l’ajuntament perquè alhora ho faci a la companyia elèctrica.
Punt 9 : les pilones a substituir de la Plaça Gaudí (per jardineres) n’acabarem de parlar avui.
Punt 10 :L’ajuntament està predisposat per obrir al públic la Plaça (parc) M. Àngels Anglada aquest estiu. La setmana vinent hi haurà una reunió amb l’Ajuntament Srs. Toni Serrat i Josep-Ramon Soldevila.
Punt 11 : La prova de la mostassa (orins gossos) va ser una proposta del Sr. Lluís Masramon, aquest senyor ja s’ha jubilat i de moment no s’ha dut a terme.
Punt 12 : La Plaça Gaudí de moment ja ha deixat de ser un aparcament públic, en aquests moments no s’hi aparquen vehicles.
Punt 13 : El passat dia 6-04-2016 el ple de l’ajuntament va aprovar la proposta de resolució del contracte administratiu de concessió d’obra pública imputable al concessionari (pisos estudiants al Seminari Vell).
Punt 14 : Ens faran arribar el detall dels conceptes i imports corresponents als 561.080,77 euros invertits al casc antic per la rehabilitació del centre històric, ja que el regidor comenta que són xifres que s’han publicat.
2- Festes del barri maig 2016. Valoració
La valoració de tots els assistents a la reunió és molt positiva. Ben organitzades totes les activitats i contents per l’assistència de públic especialment la del dia 29 de maig fent la ruta de les 3 cases senyorials del barri, amb més de 120 persones.
3- Dimecres 11 maig 19:30 h. ; Infraestructures, mobilitat, desenvolupament urbà i activitat econòmica. (Imma Sayol, Alberta Pezcuezo)
En principi a aquesta taula rodona hi varen assistir per part de l’associació : Imma Sayol, Alberta Pezcuezo, Miquel Masallera i Felip Tarrés.
Creiem convenient que els nostres representants comentin com potenciar l’activitat econòmica en general i al barri, també quin plantejament tenen en relació als pàrquings a Vic i al barri, i del pla d’emergències en cas d’incendis sobretot al casc antic amb els carrers tan estrets.
En aquesta reunió hi varen assistir la Imma Sayol, l’ Alberta Pescuezo, en Miquel Carrera i en Felip Tarrés, es va comentar que tots aquests temes es parlarien al mes de juny i que ens avisarien.
La Roser Noguer pregunta a la Imma Sayol (comissió de festes) en relació al cicle de visites guiades als barris de Vic (iniciativa turística que es va presentar el passat mes de febrer i programa una nova visita guiada gratuïta pels barris de la ciutat) quan es farà al casc antic. La Imma Sayol comenta que segurament serà per la tardor però que ja ens avisaran.
4- dijous dia 5 de maig trobada amb el guàrdia de barri ( el va trucar el guàrdia) per informar-nos de la illa de vianants i de la circulació durant les obres de la Rambla. A la trobada hi varen anar en Josep Alemany i en Miquel Carrera.
El guàrdia de barri va comentar amb les obres de la Rambla de l’Hospital en aquest illa de vianants no s’hi podia aparcar, que en principi s’avisava i que ara ja multen.
Des de l’associació es va demanar de poder circular en sentit contrari pel carrer de la Ramada des de la Plaça Catedral fins a la plaça Gaudí mentre durin les obres de la Rambla Hospital, però se’ns va denegar.
S’acorda tornar-ho a demanar al regidor de barri Sr. Josep-Ramon Soldevila
5- Últimes taules de propostes en relació als pressupostos participatius 2016 : dies 2 i 6 de juny a les 19:30 al Centre Cívic Can Pau Raba (el nostre barri no li afecta fins l’any 2017); però és important assistir-hi. En principi hi assistiran en Miquel Carrera i la Roser Noguer (dia 2)
En Miquel Carrera i la Roser Noguer varen intentar entrar a la reunió del dia 2 de juny a Can Pau Raba però la Srta Laia (Ajuntament) ens va dir, molt amablement, que només era pels veïns afectats. No va ser possible entrar com a oient.
La Roser Noguer informa que Vic està distribuït en tres zones : la zona verda (representada pel Merma), la zona negra (representada per la Vella) i la zona vermella (representada pel Nen).
Aquest any els pressupostos participatius afecten a la zona verda.
La zona negra (que inclou el nostre barri) seran l’any 2017; per aquest motiu comenta que s’ha de treballar en relació aquest tema per tal de fer una proposta atractiva ja que l’hauran de votar els veïns.
També explica que el calendari dels pressupostos participatius per cada any és :
5a) Fase d’elaboració de propostes : finals d’abril i mitjans de juny
5b) Inici de les taules de propostes : 9 de maig
5c) Validacions tècniques (fase interna de l’Ajuntament de Vic): entre juny i juliol
5d) Publicació de les propostes elaborades per a la ciutadania : setembre
5e) Votacions de les propostes octubre
5f) Publicació dels resultats : novembre
5g) Inici de l’execució del/s projecte/s guanyador/s : novembre
6- Vic Capital de la Cultura Catalana. El mes de juny està destinat a l’escultura i l’arquitectura i s’organitzen els DEBATS TRANSVERSALS D’ARQUITECTURA. ( parlar del mail que ens ha enviat el Col·legi d’Arquitectes)
Des del Col·legi d’Arquitectes de Vic ens varen enviar un mail informant dels diferents debats transversals d’arquitectura del 13 al 22 de juny 2016 a Vic.
Tal com diu la informació rebuda : Dins del marc de la Capitalitat de la Cultura Catalana, aquest mes de juny estarà destinat a l’escultura i l’arquitectura i en aquest mes s’organitzen els Debats Transversals d’Arquitectura. El debat es generarà a partir d’un treball d’investigació amb diagnosi i propostes de rehabilitació del centre històric de Vic; treball elaborat per l’Ajuntament de Vic i per la universitat d’arquitectura de Reus.
El dilluns dia 13 de juny s’inaugura l’exposició “Vic. Habitabilitat, lloc i preexistències” dels treballs realitzats pels alumnes de 1r, 2n, i 5è de la facultat d’arquitectura de Reus (URV). a 3 Espais en Transició del Carrer de la Riera
7- Proposa que es parli amb en Jordi Anglada per veure com està aquest tema i que des de l’associació es doni suport perquè cap peça marxi del barri i potenciar-ho com a visita cultural i turística. En Miquel Carrera diu que si volem parlarà amb en Llucià Anglada i li comentarà per poder fer una reunió amb ell. Hi estem d’acord..
En Miquel Carrera va parlar amb el Sr. Llucià Anglada, aquest senyor li va comentar que no és possible fer-hi visites ja que el local està en un estat molt precari amb un lavabo molt obsolet i el terra no està en condicions i molta gent gran s’hi entrebanca.
S’acorda demanar al regidor de barri poder tenir una reunió amb la regidora de cultura per parlar d’aquest tema; per intentar arribar un acord amb els propietaris, trobar un mecenatge com per exemple parlar també amb la fundació Puig-Porret.
8- Fer una reunió (passades ja les festes del barri) amb tots els comerços del barri, BB intervencions i l’associació de veïns per tal de poder parlar de com volem enfocar el tema de la fira i del futur del barri en general. (tal com es va acordar en la reunió del passat dia 6-04-2016)
La Bet (BB Intervencions) comenta que coordinarà als comerciants per fer una reunió amb l’associació per parlar del tema. Ens informarà de la data.
9- Ajuts per instal·lar ascensors als edificis del barri . (Felip Tarrés)
En Felip Tarrés va parlar amb el Sr. Baulenas (el Sucre), li va donar informació sobre la convocatòria de subvencions per al foment de la rehabilitació d’edificis residencials 2016.
També li va comentar que per aquest tema és millor adreçar-se a la oficina de l’habitatge de Vic.
Per altra banda en Josep Alemany diu que mirarà la última resolució al Col·legi d’Arquitectes. Ja ens informarà
10- Torn obert de paraules.
En Josep Alemany i la Roser Noguer expliquen que varen demanar al regidor de barri que la guàrdia urbana donés un vol, al migdia, per la plaça Gaudí ja que el tema dels gossos no s’acaba de solucionar.
En Felip Tarrés suggereix que pel tema de la possible fira a la plaça Gaudí es podria tenir en compte la cervesa artesanal.
En Carles Perez (Ïtaca) proposa que es demani a l’ajuntament un informe tècnic en relació al cablejat elèctric del carrer de la Riera, per tal de tenir la seguretat que no són un risc en potència per als veïns i vianants. Es farà mail al regidor de barri.
En Ricard José i en Carles Perez (Ítaca) comenten que seria important que la plaça (parc) M Ângels Anglada es pogués obrir al públic aquest estiu, per tal de poder posar una terrassa semblant a la de Cal U; però que abans s’hauria de poder solucionar el tema de les obertures de l’edifici del Seminari Vell, tapar el pou, posar grava al terra; també falta llum. La setmana que ve es comentarà amb el regidor de barri i amb el Toni Serrat.
En Jofre Martell ens informa que la porta de fusta que hi ha a la plaça Pompeu Fabra que està situada en una part del seu aparador. Aquesta porta, en principi, ha de ser substituïda per una altra de ferro forjat. Creiem que abans de fer aquest canvi s’hauria de parlar amb l’associació de veïns, els propietaris i llogaters, per tal de poder ajustar a les necessitats de tots. Es comentarà al regidor de barri.
Per últim es demanarà al regidor del barri de posar una jardinera darrera el senyal que hi ha a la Plaça Gaudí cantonada carrer de la Ramada i carrer de les Basses, i al mateix temps alinear la resta de jardineres que en aquests moments no estan col·locades molt correctament.
Les jardineres de la Plaça Pompeu Fabra haurien de ser més grans per poder dissimular una mica la zona dels contenidors soterrats.
Voldríem saber, també, el plantejament que hi haurà en un futur pròxim en relació als contenidors del nostre barri, en general, i de la Plaça Pompeu Fabra, en particular; ja que la majoria no estan en molt bones condicions.
S’acorda fer la propera reunió de l’associació el dimecres 13 de juliol a 2/4 de vuit del vespre
S’aixeca la reunió a 2/4 de 10 del vespre
Mikel Masallera                                                                                                                               Josep Alemany
Secretari                                                                                                                                             President