Acta Gent Gran

ACTA DE REUNIÓ DEL CONSELL LOCAL DE LA GENT GRAN
DATA:18 de febrer de 2016.
HORA D’INICI: 11.00h. HORA DE FINALITZACIÓ: 12.30h.
LLOC: Sala d’Educadors, c. Don Miquel de Clariana, 3 (1), de Vic.
ASSISTENTS
Presideix:
Sr. Àlvar Solà, regidor del Departament de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic
En la seva condició de tècnics:
Sra. Sílvia Mateu, cap del Departament de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic
Sra. Magda Molas, tècnica de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic
En la seva condició d’associats:
Sra. Carlota, representant de l’Associació Sostenibilitat Ecològica, Humana i Social
Sra. Carme Laybrós, presidenta de l’Associació cultural, lúdica i oci Jaume Balmes.
Sra. Carmina, representant de l’Associació de Vídues
Sra. Dolors Abad, presidenta de l’Associació de Veïns del Barri del Remei
Sra. Isolda Sans, representant de l’Associació Sostenibilitat Ecològica, Humana i Social
Sr. Joaquim Vives, representant de l’Associació Sostenibilitat Ecològica, Humana i Social
Sr. Josep Bohigas, president de l’ASVAT
Sr. Josep Garriga, representant de l’Associació de veïns del Barri de Sta. Anna
Sra. Lídia Truñó, responsable del Casal Mossèn Josep Guiteras.
Sr. Lluís Toran, director de la Coral Mossèn Josep Guiteras
Sra. Magda Claret, presidenta de l’Associació del Casal de la Rambla
Sra. Margarita Sentmartí, presidenta de l’Associació de Vídues
Sra. Maria Gil, representant de l’Associació de Veïns de Vic Nord
Sr. Miquel Carrera, vicepresident de l’Associació de Veïns Seminari vell
Sra. Núria Salvans, representant de l’Associació de Vídues
Sra. Nati Soler, representant de l’Aula d’Extensió Universitària de la Gent Gran d’Osona
Sr. Pere Parareda, president de l’Associació de Casal Mossèn Josep Guiteras
Sr. Ramon Gali, representant de l’Associació de veïns de l’Horta Vermella
Sra. Ramona Vidal, representant de l’Associació del Casal de la Rambla
Sr. Valentí Comas, representant de l’Associació de Veïns del Barri de Sta. Anna
Total de participants: 23 persones

ORDRE DEL DIA
1. Contextualització de la nova legislatura per part del Regidor
2. Festa de la Primavera de la gent gran
3. Presentació de les novetats o dels canvis a cada entitat
4. Precs i preguntes
ACORDS
– S’acorda celebrar la Festa Primavera el dimecres 11 de maig de 2016 amb el mateix format dels anys anteriors:
– Missa a la catedral amb la col·laboració de les dues corals del Remei i Mossèn Guiteras
– Dinar al Recinte Firal El Sucre
– Ball al mateix recinte
– Des del Departament de Benestar i Família es faran arribar, a les entitats presents, les bases del concurs per el disseny de cartell de la Festa Primavera i per el concurs de poesia.
DATA PROPERA REUNIÓ: a concretar
LLOC: a concretar
TEMPS PREVIST: a concretar
Vic, 25 de febrer de 2016.
DESENVOLUPAMENT
El regidor del Departament de Benestar i Família dóna la benvinguda als assistents i es procedeix a començar la reunió seguint l’ordre del dia anterior.
1. Contextualització de la nova legislatura per part del Regidor
El Sr. Àlvar Solà dóna la benvinguda als assistents a la reunió i agraeix a les entitats la tasca que estan fent. A més, fa referència a la necessitat de continuar oferint els diferents serveis a les persones grans, tenint en compte la seva heterogeneïtat; així com destaca la importància de poder escoltar a les diferents entitats que, d’alguna manera o altre, fan accions vinculades amb les persones grans. Tot seguit es fa una ronda de presentacions de tots els assistents,
destacant les informacions següents:
-La Sra. Margarita Sentmartí explica que aquest any l’Associació de Vídues celebraran 60 anys i demanen poder-ne parlar.
La Sra. Maria Gil convida als assistents a l’exposició “Vic nord una mirada al passat”, que es fa a la Llibreria Muntanya de Llibres (c. Verdaguer).
-La Sra. Lídia Truñó explica que aquest any farà els 10 anys de la inauguració del Casal Mossèn Josep Guiteras i que, al juny, en faran la celebració i conviden a tots els participants a assistir-hi.
-La Sra. Dolors Abad manifesta la necessitat que les entitats i associacions puguin tenir més informació de tot el què s’està fent a la ciutat,  ja que considera que no els hi arriba prou informació. A més, explica que participen en la Festa Major i que a les persones que estan a casa els hi porten un obsequi de la Festa.
2. Festa de la Primavera de la gent gran
Seguidament, es procedeix a parlar sobre la Festa de la Primavera de la Gent Gran a Vic. La Sra. Magda Molas, tècnica de l’Ajuntament, dóna a conèixer el dia de la celebració (dimecres 11 de maig) i explica els actes del dia de la festa. A més, es recorda que, en anteriors reunions, es va arribar a l’acord que la Festa se celebraria sempre el segon dimecres del mes de maig.
Relacionat amb la Festa, s’acorda continuar fent el concurs per dissenyar el cartell de la Festa Primavera. Per això, des del Departament es farà una proposta de bases i s’enviaran a les entitats via correu electrònic. A partir d’aquí, s’obra torn d’aportacions:
-El Sr. Lluís Toran fa proposta que, a més del concurs de disseny del cartell, es faci un concurs de poesia.
-El Sr. Pere Parareda presenta una possible proposta de ball, que s’anomena:
“Fernando i Enric”. S’acorda, doncs, que el tema del ball es treballarà directament amb el Sr. Pere Parareda.
-La Sra. Dolors Abad proposa fer arribar un detall a les persones grans que no poden assistir a la Festa en motiu de les seves dificultats. Relacionat amb aquest tema, la Sra. Sílvia Mateu, recull la proposta i planteja la possibilitat que cada entitat agafi el compromís de que si coneix alguna persona gran amb impossibilitat per anar a la Festa, i que es valori que li pot aportar un valor, faci arribar el nom, cognoms i adreça a la Sra. Magda Molas. A partir d’aquí es valorarà la possibilitat de fer arribar a cada entitat un detall de la Festa, amb el compromís que aquesta mateixa el lliuri a la persona gran.
Per acabar, es presenta una proposta de diferents menús i s’acaba concretant que el menú de la Festa serà:
Primer plat. Fideuà de peix amb all i oli.
Segon plat: es demana la possibilitat de vedella amb bolets (no està inclòs en l’oferta que es presenta).
3. Presentació de les novetats o els canvis de cada entitat
En aquest apartat, s’aporta alguna informació més a la que ja s’havia comentat durant la presentació inicial de cada entitat. En aquest cas, la Sra. Lídia Truñó destaca la iniciativa del Casal Mossen Josep Guiteras pel que fa a algunes activitats intergeneracionals, explicant que el Casal s’ha obert a diferents franges d’edat des del setembre. En aquest sentit s’ha fet un taller adreçat als néts de les persones grans del Casal, que va tenir un cost de 15€ per nen i les associacions del casal van subvencionar-ne una part. A més, possiblement es proposen de fer-
ne un segon durant el mes de juliol. Per altra banda, la Sra. Magda Claret explica que han fet tallers d’escacs amb persones grans del Casal de la Rambla i amb estudiants de l’Institut La Plana, en dues ocasions (activitat que s’anirà repetint). I, el Sr. Ramon Galí diu que fan cursets de fotografia, de ioga….
4. Precs i preguntes
Per acabar, durant el torn de precs i preguntes es formulen les aportacions següents:
-La Sra. Maria Gil suggereix fer reunions separant les entitats de les associacions, però la Sra. Lídia Truño diu que no veu bé la proposta, ja que en fer la reunió conjuntament es dóna a conèixer totes les activitats que s’estan fent.
-La Sra. Magda Claret diu que voldria parlar sobre els menjadors del diumenge, però s’acorda parlar el tema a banda entre l’Ajuntament i l’entitat.Un cop finalitzats els diferents punts de l’ordre del dia, el regidor del Departament de Benestar i Família aixeca la sessió i, en conseqüència, s’emet aquesta acta de reunió.
Vist i plau,